mandag den 29. november 2010

Design din egen opslagstavle

Godt design er ofte en fryd for øje og sjæl, men det kan være svært at finde noget, som andre ikke har. Måske har du mod på at kaste dig ud i, at designe og fremstille din egen opslagstavle? Her på billedet har jeg lavet en tavle med stof fra Designers Guild. Så har jeg limet bogstaver fra Design Letters på den - og brugt den som "skilt" på en udstilling, hvor jeg så har kommet lidt tapet prøver, stofprøver, artikkel udklip m.m. i.


Det er ikke spor svært og køber du noget flot stof - så er du allerede nået langt. Find ud af hvor stor tavlen skal være og hvor den skal sættes op. Vælg et lækkert stykke stof - måske har du en god rest, eller find en god rest i en lækker butik som min:-) eller bestil det helt rigtige stof. Så skal du bruge en blød masonit plade, som kan fås i alle bygge markeder. Du skal bruge noget lækkert silkebånd eller dekorations bånd, som enten er en kontrastfarve til stoffet eller en af de farver der indgår i stoffet, nogle fine møbelsøm og noget pladevat. En god klipsemaskine vil også være praktisk. Kom pladevat om masonitpladen og klips så stoffet fast, på opslagstavlens bagside. Sørg for at spænde det godt op, så der ikke kommer folder. Herefter kommer du silkebåndet omkring pladen og klipser også det fast, på bagsiden. Slå så møbelsøm i silkebåndet på forsiden af pladen, der hvor båndene krydser hinanden eller sy en knap eller en anden deko-ting i, og voila - så er opslagstavlen færdig. Nu kan du stille den, hvor den skal være, eller slå nogle opslagsbeslag på bagsiden og hæng den op.

Har du ikke mod på selv at lave en tavle - så kontakt mig og få et tilbud på at få den lavet. Det vil tage ca. 3 uger fra bestilling, når stoffet skal bestilles hjem.

Når du har lavet din egen designer-opslagstavle, vil jeg sætte stor pris på, hvis du vil dele din erfaring med os her på siden. Send et billede til mig og fortæl mig om hvad du har gjort - så lægger jeg det op på siden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar